Herunder finder du TRYKogPRINT.dk Aps standard handels og leveringsbetingelser.

Oplysninger om virsomheden
TRYKogPRINT.dk ejes og drives af:

TRYKogPRINT.dk Aps
Mølmarksvej 173
5700 Svendborg
info@trykogprint.dk
Tlf. nr. 4922 4944

CVR nr. 4017 3064

Tilbud

Når vi giver tilbud er det bindende i 30 dage, med mindre andet er specifikt beskrevet. Som regel vil altid følge de tilbud vi skriver længere, men vi er nødt til at tage forbeholdet, da vi arbejder med underleverandører, som har andre betingelser.

Ordrer

Når du har accepteret et tilbud, er det blevet til en ordre. Du kan KUN acceptere et tilbud skriftligt eller online. Du vil herefter modtage en ordrebekræftelse – som også er online, og det er vigtigt at du gennemlæser den, da dette er vores gensidige juridiske forpligtigelser overfor hinanden.

Ændringer i ordrer

Under normale forhold kan du IKKE ændre i en ordre, når først den er afgivet. Dette skyldes at vores ordrer indgår i et større fuldautomatisk produktionssystem, hvor ordrerne
automatisk igangsættes ved endelig bestilling. Har TRYKogPRINT.dk udført arbejde, som påvirkes af ændringen vil du modtage en faktura for dette arbejde. Har vores underleverandører indkøbt f.eks. papir eller andet, er du forpligtiget til at købe dette, hvis din ændring har betydning for dette. TRYKogPRINT.dk ønsker at vores kunder skal have alle muligheder for at ændre/rette i
opgaver, men vi er i vores fælles samarbejde også nødt til at være fair overfor os, dig og underleverandører. Vi vil altid forsøge at gøre hvad vi kan for at hjælpe dig og begrænse dit tab ved en eventuel rettelse.

Ændringer i specifikationer

Sker der ændringer i specifikationer, har vi ret til at ændre prisen for disse. Du vil altid få oplyst hvad ændringen betyder prismæssigt inden vi foretager ændringert, ændringerne vil også blive beskrevet i forbindelse med slutfakturering.

Kvalitet og reklamation

Skulle du være uheldig og modtage varer fra os hvor pakken er tydeligt beskadiget under transport, bedes du afvise at modtage pakken, og straks kontakte TRYKogPRINT.dk Skulle du have reklamationer pga. kvaliteten eller andet bedes du ligeledes kontakte os hurtigst muligt efter levering.

Priser

Alle priser er ekskl. moms og leveringsomkostninger, samt evt. hastetillæg for hurtigere produktionstider end standarden.

Levering

Vi sætter en stor ære i at levere til tiden. Vi stiller også store krav til vores samarbejdspartnere, sådan at levering sker til tiden. Der kan dog ske ting, som betyder at en forsinkelse ikke kan undgås. Såfremt der opstår en forsinkelse er vi forpligtiget til at orientere dig, så hurtigt som muligt. Vi vil også forsøge at ændre transportform (hvis muligt), så en opgave kan komme hurtigere frem. I særlige tilfælde vil vi også tilbyde at dellevere til dig, sådan at du kan komme igang med din udsendelse, event eller hvad du nu skal bruge produktionen til.

Betaling

TRYKogPRINT.dk modtager online betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA
Electron,  Mastercard, samt via MobilePay
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
TRYKogPRINT.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure
Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer
eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Fortrydelsesret

Fortrydelsesret af standardvarer gælder forbrugeraftaleloven §18, som giver dig 14 dages fuld ombytnings- eller returret af varerne inkl. forsendelsesomkostninger. Fortrydelsesretten løber fra den dag du modtager varen. Der er ingen fortrydelsesret på specielt fremstillede varer, hvor fortrydelsesretten ophører når produktionen af varerne påbegyndes, og som tidligere beskrevet starter vores produktion automatisk efter ordrebestilling.
Se evt. mere på flg. link www.forbrug.dk
Fortrydelsesretten er kun gældende forudsat at varerne tilbageleveres i samme stand som da de forlod TRYKogPRINT.dk

Ejendomsret

Ejendomsretten på de ydelser som vi har produceret – altså både oplæg, færdige designs, koncepter m.v. tilhører os, med mindre andet er aftalt. Materiale m.v. må ikke overdrages til trediepart uden skriftlig tilladelse fra os. Det betyder at skifter du bureau, men ønsker fortsat brug af det arbejde vi har lavet, så skal du indgå en aftale med os om det. Dette er standard for bureauer og trykkerier og er omfattet i lov om ophavsret.

Mangler

TRYKogPRINT.dk kan ikke gøres ansvarlig for fejl og mangler i de producerede produkter. Fejl, som ikke skyldes os, eller én af vores leverandører berettiger ikke afslag i pris. Da grafisk produktion er en fysisk 1:1 produktion, vil der kunne blive leveret +/- 10% og det er desværre standard i grafisk branche at kunden skal acceptere dette. Vi har overfor vores underleverandører stillet krav om at vi ikke accepterer betaling for det man kalder over- /underlevering – men har valgt alligevel at skrive dette ind i vores standards Salgs- og leveringsbetingelser, netop for at forklare dig hvad det betyder og hvorfor i nogle ekstremt sjældne tilfælde kan risikere dette. Forklaringen er jo også ganske enkel. Uanset om man accepterer over-/underlevering, så betaler man for det, da prisen i disse tilfælde blot er højere end ellers. De fleste kunder har jo hellere ikke noget imod at få lidt flere af en bestilt tryksag. Så er det sagt!

Købeloven

Dansk lovgivning herunder købeloven er den lov der bestemmer forhold, som ikke er direkte aftalt eller omfattet af vores standard Salgs- og leveringsbetingelser. Det betyder at kommer der en tvist, som vi ikke selv kan løse, så er det de danske domstole, som skal tage stilling.